3e hengelvergunning Haarlem e.o.

Zondag, 18 februari 2018

Na vele vraag voor een derde hengelvergunning binnen onze verenging, gaan wij een proef starten met het uitgeven van een beperkt aantal derde hengelvergunningen op een geselecteerd aantal wateren van HSV Haarlem e.o.

Het gebruik van een derde hengel is in Nederland nog niet heel gebruikelijk, waar in Frankrijk veelal met 4 hengels gevist mag worden, is het in Nederland gebruikelijk om met 1 of 2 hengels te vissen. Als vereniging staan wij in basis achter dit principe.
Vanuit diverse vissers, veelal karpervissers, hebben wij de vraag gekregen of wij voor de wateren van HSV Haarlem een derde hengelvergunning kunnen uitgeven. Om deze reden starten wij in 2018 een proef met het uitreiken van een beperkt aantal vergunningen voor het gebruik van een derde hengel op onderstaande wateren. Eind 2018 evalueren wij de ervaringen, bevindingen en input en maken wij een besluit of we doorgaan in 2019.

De opbrengsten van deze vergunning komen weer ten goede aan het water en visstandbeheer. Zo gaan wij in 2018 een extra uitzet doen voor het spiegelkarper project , gaan wij verscherpte controles uitvoeren op het bezit van de vispas en opsporen van illegale stroperij binnen onze wateren. De vergunning is vanaf 1 maart 19:00 verkrijgbaar op ons clubgebouw en daarna op de gebruikelijke openingstijden. Zorg ervoor dat je je VISpas en geldig legitimatie meebrengt.

Deze vergunning is uitsluitend geldig in combinatie met een geldige Vispas van HSV Haarlem
waarvan het vispasnummer overeenkomt met het vispasnummer genoteerd op deze 3e hengelvergunning.
Deze vergunning is uitsluitend geldig tussen 01-03-2018 en 31-12-2018 op de daartoe aangewezen wateren van HSV Haarlem.

Aangewezen wateren:
  • Haarlemmermeerse bos
  • Tolenburgerplas
  • Meerwijkplas
  • Molenplas (uitgezonderd kant v/d ringvaart)
  • Spaarne
  • Mooie Nel
  • Zuider en Noorder Buiten Spaarne
  • Veerplas
  • Het IJ
  • Zijkanalen B en C
  • Leidsevaart van Vogelenzang t/m grenspaal Lisse