Botenwedstrijd HvHaarlem

ROOFVIS BOTENWEDSTRIJD
Wedstrijdreglement:

Aanvang 07.30, einde 12.30 uur.
Iedereen kan deelnemen, per boot/bellyboat mogen een of meerdere deelnemers uitvaren.
Per boot alleen sportvissers die daadwerkelijk meedoen aan de wedstrijd. Buiten mededinging meevissen is dus niet toegestaan.
Inschrijven bij Hengelsport Vereniging Haarlem (info@hvhaarlem.nl) of per email bij kees.adema@xs4all.nl

Ook zondagochtend vanaf 07:00 uur tot uiterlijk 07:20 uur kan nog worden ingeschreven.
Iedere deelnemer wordt verzocht zijn /haar geldige visdocumenten mee te nemen. Er wordt zeer regelmatig gecontroleerd door de AID.

Parcours:
Het parcours is vrij, met uitzondering van het Noordzeekanaal. Het parcours stopt bij de sluis van Spaarndam, dus het is niet toegestaan om door de sluis te varen, of aan het Noordzeekanaal te traileren.
Bij de sluis dient zo te worden gevist dat andere (kunstaasvissers) ook de ruimte hebben om voor de sluis te vissen. Met andere woorden: de dobber/doodaas vissers moeten dus kort bij de boot vissen of langs de sluiskant om andere vissers ook een beetje ruimte te geven.

Vanaf 07.00 kunnen de wedstrijdkaarten, het reglement en een kaartje van het parcours worden afgehaald in het nieuwe verenigingsgebouw van Hengelsportvereniging Haarlem (Land in Zicht, Botterboulevard 62, Haarlem)
We hebben dan een kopje koffie voor je om wakker te worden en gaan dan om 07.30 van start op het Spaarne ter hoogte van de nieuwe steiger van de vereniging.
Aub. bij de woonboten rustig varen.

De wedstrijd begint om 07.30 uur en eindigt om: 12.30 uur, vangstkaarten binnen 30 minuten na afloop wedstrijd bij Kees Adema zijn ingeleverd en vervolgens volgt de uitslag en prijsuitreiking in de kantine van de vereniging.

Probleempje?
Je kunt mij mobiel bereiken onder nummer 06 - 40234020

Dit is een catch & release toernooi, dit betekent dat alle gevangen vis weer levend en onbeschadigd moet worden teruggezet.

Vangstregistratie wordt door de deelnemers zelf gedaan door middel van een duidelijke foto (telefoon of digitale camera) met daarop de gehele
gevangen vis naast een meetlint (zelf meenemen) waarop de maat van de vis afleesbaar is en op de vis zelf plus de datumstrip die zal worden
verstrekt door de organisatie.
Indien geen werkende camera aanwezig is even snel met de vis in de bun naar een collega deelnemer varen en hem daar laten fotograferen. (Wel
onthouden bij wie je hem hebt laten fotograferen)!
Iedere deelnemer vult zelf op zijn kaart de lengte en soort van de gevangen vis in. Niet, of niet op de juiste wijze gefotografeerde vis telt niet mee.
Ieder centimeter maatse roofvis telt voor 1 punt. Snoekbaars telt vanaf 42 centimeter, snoek 45 cm en baars 22cm. Ondermaatse vis aub ook registreren.
Andere roofvissen bot, roofblei, steur (zijn al gevangen) etc. aub ook noteren en fotograferen, tellen ook mee.
Paling telt niet mee.

Of gebruikt de roofvis wedstrijd app. (kan worden versterkt door de vereniging)

De deelnemer met het grootste aantal centimeters / punten is de winnaar. Er zijn geen teamprijzen.

Er wordt gevist om de EER en een kado voor de "beste" drie en een voor de langste roofvis.
Deelname is gratis.

De vereniging en organisatie is op geen enkele wijze aansprakelijk, verantwoordelijk voor eventuele calamiteiten die zich zouden kunnen voordoen bij deelnemers tijdens of na de wedstrijd.