Roofviswedstrijd HvHaarlem.

Roofvisafdeling HvHaarlem.

Roofvisclub HvHaarlem organiseert jaarlijks een aantal roofviswedstrijden. Ook de bekende boot wedstrijden worden georganiseerd. (Zie kopje "Commissies / Roofvissen / Botenwedstrijd)

Aanmelden voor de Roofvisclub bij het Hvh-kantoor info@hvhaarlem.nl.

De commissie bestaat uit voorzitter en wedstrijdleider: Kees Adema. Tel:06-40234020
Commissieleden: Peter van Osch

wedstrijdreglement:

Vanaf 7:15 kunnen de wedstrijdkaarten en het reglement worden afgehaald in het verenigingsgebouw van Hengelsportvereniging Haarlem (Land in Zicht, Botterboulevard 62, Haarlem).
Gratis voor leden.
Iedere deelnemer wordt verzocht zijn /haar geldige visdocumenten mee te nemen. Er wordt zeer regelmatig gecontroleerd door de AID.

Aanvang wedstrijd 08:00 uur.
Einde 13:00 uur, uiterlijk 13:30 uur scorekaarten inleveren in het clubgebouw.
Iedereen kan deelnemen, struinend vanaf de kant of met boot/bellyboot
Per boot alleen sportvissers die daadwerkelijk meedoen aan de wedstrijd.
Buiten mededinging meevissen is dus niet toegestaan.
Inschrijven bij Hengelsport Vereniging Haarlem (info@hvhaarlem.nl) of per email bij kees.adema@xs4all.nl

We vertrekken om 08:00uur vanuit het verenigingsgebouw waarna de wedstrijd begint.
Eerder vertrekken is niet toegestaan en zal tot diskwalificatie leiden.

Alleen roofvissen met de wettelijk minimum maat of langer tellen mee.
Minimum maten: Snoek 45cm, Snoekbaars 42cm en Baars 22cm.
Overige roofvissen tellen niet mee.
Ondermaatse vis of bijvangsten a.u.b. wel noteren.

Vangstregistratie wordt door de deelnemers zelf gedaan door middel van een duidelijke foto (telefoon of digitale camera) met daarop de gehele gevangen vis naast een meetlint (zelf meenemen) waarop de maat van de vis afleesbaar is en op de vis zelf plus de datumstrip die zal worden verstrekt door de organisatie. Niet, of niet op de juiste wijze gefotografeerde vis telt niet mee.

Er wordt gevist om de EER en een klein prijsje voor de "beste" drie en één voor de langste roofvis.

Dit is een catch & release toernooi, dit betekent dat alle gevangen vis weer levend en onbeschadigd moet worden teruggezet.

De vereniging en organisatie is op geen enkele wijze aansprakelijk, verantwoordelijk voor eventuele calamiteiten die zich zouden kunnen voordoen bij deelnemers tijdens of na de wedstrijd.