Wedstrijden afgelast minimaal komende 4 weken

Donderdag, 15 oktober 2020

Beste roof- en witvissers, Conform de nu aangescherpte richtlijnen door het R.I.V.M. en ons eigen idee over het besmettingsgevaar door het corona virus, zijn de Roofvis- en witviswedstrijden tot nader order afgelast.

De nieuwe maatregelen betekenen voor de sport dat iedereen vanaf achttien jaar alleen mag sporten op anderhalve meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan vier personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan. Dit geldt ook voor alle viswedstrijden van lokaal tot landelijk.

Sportvisserij Nederland cancelt voor de komende vier weken alle wedstrijden. In de komende vier weken wordt bekeken of er dit jaar nog landelijke viswedstrijden door kunnen gaan. Voor de jeugd tot achttien jaar gelden uitzonderingen: binnen verenigingsverband (dus niet tegen andere verenigingen) kunnen wel onderlinge viswedstrijdjes en andere activiteiten worden georganiseerd. Over sport en corona is meer te lezen op nocnsf.nl

Helaas is het niet anders en wij hopen op betere tijden.

Namens de commissies Roofvissen en Witvissen