NACHTVISSEN VANAF HEDEN VERBODEN IN DE RECREATIEGEBIEDEN

Donderdag, 24 september 2020

In de recreatiegebieden Spaarnwoude, de Groene Weelde, het Haarlemmermeerse Bos en rondom de Toolenburgerplas is het niet langer toegestaan om tussen 22.00 en 6.00 uur aanwezig te zijn. Dit besluit is genomen om te zorgen dat er geen illegale feesten worden georganiseerd. Er is juist op dit soort feesten een enorm groot risico op de verspreiding van het coronavirus.

In de afgelopen week is het aantal coronabesmettingen toegenomen in de Veiligheidsregio Kennemerland. Hierdoor is onze regio in een zorgelijke situatie terechtgekomen.
Het aantal besmettingen blijft stijgen. Daarom zijn de nieuwe maatregelen nodig

In navolging van de maatregelen die genomen zijn om illegale feesten van (voornamelijk jonge) mensen ’s nachts tegen te gaan is het in een aantal recreatiegebieden daarom, tot nadere aankondiging, per 24/09/2020 óók verboden om te nachtvissen.

Het gaat hierbij om de volgende gebieden:

• Recreatiegebied Spaarnwoude
• De Groene Weelde
• het Haarlemmermeerse Bos
• Toolenburgerplas

In de overige wateren van Haarlem en omstreken mag u, als lid van Hengelsportvereniging Haarlem, wel nachtvissen. Neem hierbij wel de corona regels in acht.
U kunt dus blijven vissen, mits u dit op een verantwoorde manier doet en goed nadenkt over mogelijke besmetting.