verslag roofvis boten wedstrijd 9 okt.

Het is altijd weer anders.

Het is nog donker als ik de boot van de trailer af laat glijden.
Het water ligt er verstild bij, rimpelloos en met flarden mist die het zicht bemoeilijken.
Ik vaar de Mooie Nel over en dan het Noorder Buiten Spaarne, een aantal eenden schrikt op en protestteert luidkeels kwakend tegen deze verstoring. Nog net op tijd zie ik een onverlichte boei die de vaargeul aangeeft, minder gas en draai rechts de haven in naar de kantine van hengelsportvereniging Haarlem waar Kees de koffie al klaar heeft staan. De deelnemers druppelen binnen, de formulieren worden ingevuld en om acht uur starten we.

We beginnen bij een van mijn favoriete stekken: het sluisje bij Spaarndam. De bliek glijdt verleidelijk het nog donkere water en . . . . . . . helemaal niets, zelfs niet een klein tikje. Na een half uur proberen met drie man zonder succes op naar de villa op de Mooie Nel in dieper water en . . . . . . weer helemaal niets.
De paar andere vissers die we tegenkomen hebben twee baarsjes en dat was het.
Schitterend weer, je kon met het dropshotten super scherp vissen maar het mocht niet baten.
Dan maar in het Spaarne onder de bruggen en waarachtig onder de laatste brug van het parcours vonden we ze: 3 snoeken, 8 snoekbaarzen (waarvan 7 onder de maat) en 5 maatse baarzen.
Over het algemeen werd er zeer matig gevangen.

Uitslag vierde HVH / Goedvolk wedstrijd:

Erwin Jansen Hendriks 4 baarzen, 1 snoek 194cm kadobon
Mick van Banning 4 baarzen 141cm kadobon
Ted Dekker 2 baarzen 1 snoek 122cm kadobon
Rick van der Meulen 2 snoeken 121cm
Paul Goedvolk 1 snoekbaars, 2 baarzen 94cm
Kees Adema 1 baars 24cm

Grootste vis: Erwin met een snoek van 79cm + kadobon

Uitslag over de vier wedstrijden:
Mick van Banning wisselbeker + herinnerings snoek + kadobon
Erwin Jansen Hendriks kadobon
Joost van Marion kadobon

Grootste vis over 4 wedstrijden: Mick van Banning met een steur van 100cm gouden snoek + kadobon

Goedvolk Hengelsport werd bedankt voor het sponseren van een aantal kadobonnen en spelden, de hengelsportvereniging Haarlem ‘s ochtends voor de koffie en serveerde na afloop de overheerlijke, door Rien Boon op ambachtelijke wijze klaargemaakte erwtensoep met roggebrood en spek.

Paul Goedvolk werd door de deelnemers bedankt met een lekker flesje wijn voor het organiseren van de wedstrijden (zie foto)

Dit was alweer de laatste roofvis bootwedstrijd maar de wedstrijden vanaf kant of boot van HV Haarlem gaan gewoon door. De volgende is 23 oktober 2016 (Zie ook de website van HVHaarlem)

Wellicht tot dan !
Paul Goedvolk