Jeugdvissen in en rondom Haarlem.

De hengelsportvereniging Haarlem huurt het viswateren in de gemeente's Haarlem, Heemstede, Bloemendaal, Hillegom en de Haarlemmermeer.
Wat moeten jeugdigen (tot en met 13 jaar)aan vergunningen hebben om te mogen vissen?

In alle wateren is een gratis jeugdvergunning nodig.
Dus voor alle wateren in de omgeving moet je in het bezit zijn van een gratis jeugd vergunning van de Hengelsportvereniging Haarlem. Deze kan je (gratis) aanvragen onder het menu -> Vergunningen

Hierop zijn twee uitzonderingen:
  • als je onder begeleiding van een volwassene met een VISpas bent, mag je met één hengel geaast met de zelfde soort als de volwassene vissen.
  • Als je wilt gaan roofvissen met kunstaas, heb je een JeugdVISpas nodig

Als jeugdlid tot 14 jaar van hsv Haarlem, met een JeugdVISpas, krijg je de volledige visrechten zoals die ook voor volwassenen geld en ons clubblad Vissersvoer.

Je ontvangt de JeugdVISpas van Sportvisserij Nederland zodat je in heel Nederland kunt vissen met alle aassoorten en twee hengels.
De jeugdcontributie is € 13,00 + éénmalig € 5,00 inschrijfgeld.

Voor de JeugdVISpas van 14 t/m 17 jaar is de contributie € 29.75 + éénmalig € 5,00 inschrijfgeld.

Lid worden kan bij winkeliers of via het kantoor.
Ook on-line is lid worden mogelijk. (zie vergunningen)