Vrijdag, 30 september 2016 - Zondag, 2 oktober 2016

Alle wateren waar jij mag vissen met jouw vergunning.

In het laatste weekend van september lopend van vrijdagavond 30 tot en met zondagavond 2 oktober organiseert de BVK, samen met verschillende Spiegelkarperprojecten (SKP’en), alweer het vierde SKP-wedstrijdweekend op open water.

Waar?

Gewoon, waar je maar wilt, met een beetje geluk je thuiswater. Blijkt je gevangen karper een ‘projectspiegel’ dan telt ie (extra) mee.

Hoe?

Mag je helemaal naar eigen inzicht bepalen. Overdag struinen met pennetje en een blikkie mais; achter de piepers na een paar weken voorvoeren, maakt ons niet uit zolang je maar projectspiegels meldt.

Waarom zou je meedoen?

Omdat een wedstrijdje zonder parcours je de vrijheid geeft waar veel karpervissers zo van houden.
SKP’en graag terugmeldingen krijgen.
Wij veel inzicht kunnen verzamelen over bijvoorbeeld verspreiding en groei van karpers.
Goede monitoring voorwaarde is of wordt voor een toekomstig uitzetprogramma.
Omdat er vaak leuke prijzen te winnen zijn.
De felbegeerde BVK-trofee op het spel staat voor degene die in dat weekend de meeste projectspiegels weet te vangen.

Voorwaarden?

Fotografeer je gevangen spiegelkarper(s) (linkerflank is altijd goed, beide kanten is beter), vermeld de gevraagde gegevens ( vangstwater, lengte en gewicht van de spiegel) en mail de foto zo snel mogelijk naar het e-mailadres: info@hvhaarlem.nl of contact@karperbeheer.nl

Om vals spelen te voorkomen is het de bedoeling dat je ‘iets’ met je vangst mee fotografeert. Dat ‘iets’ maken de organiserende SKP’en daags plus de BVK voor de wedstrijd bekend. Hou onze website en Facebook van de BVK in de gaten!

Veel plezier alvast met je voorbereidingen op de wedstrijd.

Kijk eens op de site van de BVK en wordt lid!