Viswedstrijden in Haarlems water gereguleerd.

Donderdag, 22 maart 2018

De hengelsport vereniging Haarlem is in het bezit van een aantal mooie wedstrijdwateren. Neem nu bijvoorbeeld het B-kanaal in het Recreatieschap Spaarnwoude. Het is een schitterend water waar je rustig kunt zitten in een landelijke omgeving en een fantastisch visbestand aan brasem tot je beschikking hebt.

Dit zorgt ervoor dat wedstrijd minnend Nederland in grote getale in dit kanaal wil vissen. De aanmeldingen om een wedstrijd te houden stromen dan ook dit jaar weer binnen.

Ook de “gewone” visser/ recreant wil ook wel eens een hengeltje uitgooien in dit mooie water en last but not lease zijn er ook nog de kapervissers die dit water in hun “balboek” hebben staan.
Je hebt je visuitrusting ingeladen in de auto en bij het water kom je tot de ontdekking dat het gereserveerd is voor de wedstrijdvisser. Er zit dan niets anders op om een andere locatie op te zoeken. Ook al heb je de uitrusting al helemaal neergezet en soms al dagen van te voren gevoerd.

Wij (de wedstrijdcommissie en bestuur van de vereniging) hebben geprobeerd om de wedstrijddruk te verminderen door het aantal aan te vragen wedstrijden per vereniging te beperken. Daarnaast wordt er een financiële bijdrage gevraagd om een wedstrijd te organiseren.

Door de (negatieve) financiële prikkel en het beperken van aan te vragen wedstrijden verwachten wij dat de wedstrijddruk zal afnemen.
Wanneer er wedstrijden zijn gepland in de “top” wedstrijdwateren: B-kanaal, Noorder Buiten Spaarne of Leidse Vaart, kun je zien in de agenda “aangevraagde viswedstrijden”.
Doe hiermee je voordeel.

Als je ook eens een wedstrijd wil vissen, neem dan contact op met de vereniging en misschien kunnen we wat regelen.

Met vriendelijke groet,
Henk van de Pol en Jurgen Golstein