Verslag Roofvis boten wedstrijd van 4 sept. 2016

Zondag, 11 september 2016

DE MOOIE NEL SPOOKTE !
Zware regenbuien, af en toe met onweer en wind aanwakkerend tot 7 Beaufort. Je moet wel gek zijn om met zulke voorspellingen toch het water op te gaan om aan een roofviswedstrijd mee te doen. Maar ja, ik heb ook nog al eens meegemaakt dat het weerbericht er volkomen naast zat.
Ik zat in mijn boot in de zware plensregen met windstoten onder een stukgewaaide paraplu te wachten tot de kantine van hengelsportvereniging Haarlem open ging en stelde vast dat het weerbericht helaas helemaal klopte.......

Keurig op tijd opende Kees Adema de kantine om eventuele “Diehards” van koffie te voorzien.
“Er wordt ook nog om een uur of negen een klap onweer verwacht volgens de buienradar!” Inmiddels waren er nog een aantal deelnemers binnen gewaaid.

Tja jongens, vaak hebben ze het mis bij het KNMI maar tot dusver klopt het precies en met onweer op komst wil ik niet op het water zitten dus blaas ik de wedstrijd af.
Even later wezen een paar deelnemers mij erop dat op de buienradar geen onweer meer in onze regio werd voorspeld. Na stemming besloten we om toch te gaan vissen. Om half acht stopte de regen, de wind werd wat minder en we hebben het de hele ochtend droog gehad, zelfs af en toe een zonnetje en pas om twee uur begon het weer te regenen.
Het was niet makkelijk vissen maar wel goed te doen. Bij het sluisje had ik al snel een tik en ving een gigantische wolhandkrab maar de volgende tik leverde een snoekbaars op van 62cm. Vismaat Ted scoorde na een knalharde aanbeet een brasem van 44cm, keurig in de bek gehaakt. In de loop van de ochtend verspeelde hij bovendien twee dikke snoeken. In een van de andere boten had een deelnemr wel erg veel pech: hij verspeelde maar liefst 7 snoeken, sommige zelfs naast de boot!
De constant veranderde luchtdruk had zijn effect op de zwemblaas van de snoekbaars en dat was goed te merken aan de tegenvallende vangsten.

Uitslag: 12 deelnemers
1. Joost van Marion 6 baarzen 182cm
2. Kamille 2 snoeken 136cm
3. Mick van Banning 2 snoekbaarzen 125cm
4. Erwin Jansen Hendriks 4 baarzen 107cm
5. Minic 1 snoek 78cm
6. Paul Goedvolk 1 snoekbaars 62cm
7. Lars Adema 1 snoek 60cm
8. Frans Broes 1 baars 24cm
Langste vis: Kamille met een snoek van 83cm.

Na afloop verzorgde Rien Boon weer een paar lekkere broodjes De prijsuitreiking verliep vlotjes en de winnaars kregen de kadobon van Goedvolk Hengelsport.

Volgende wedstrijd: De SNERT—roofviswedstrijd zondag 9 oktober 2016. MIS HEM NIET!

Graag tot dan,
Paul Goedvolk